متفرقه

اقداماتی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری بعد از کرونا

چندین راه ساده و موثر برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های قابل انتقال صرف نظر از نوع آن وجود دارد. در اینجا 10 مورد برای افزودن به اقدامات پیشگیرانه شخصی شما آورده شده است.

ماسک صورت بزنید

با شروع همه‌گیری COVID-19، ماسک‌های صورت بخشی از زندگی روزمره مردم شد.

ماسک‌های صورت به شما کمک می‌کنند از ابتلا به یک بیماری عفونی تنفسی جلوگیری کنید و در صورت ابتلا به دیگران از آلوده کردن شما جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، در هر شرایطی که علائم تنفسی دارید و قادر به ایزوله شدن نیستید، باید از ماسک استفاده کنید.

نحوه انتخاب ماسک صورت

CDC توصیه می کند که ماسک صورت را پیدا کنید که:

  • دارای دو یا چند لایه پارچه قابل شستشو و تنفس
  • بینی و دهان شما را کاملا می پوشاند
  • به خوبی در کناره های صورت شما بدون شکاف قرار می گیرد

ایمنی مواد غذایی را تمرین کنید

بیماری های ناشی از غذا دلایل زیادی دارند. این شامل گاستروانتریت (گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای معده نیز شناخته می‌شود)، یک بیماری ویروسی است که عمدتاً از طریق غذا یا آب آلوده منتقل می‌شود.10 این همچنین شامل مسمومیت غذایی است که توسط هر یک از بیش از 250 آلاینده احتمالی (از جمله باکتری، ویروس، انگل) ایجاد می‌شود. ، سموم و مواد شیمیایی).

میکروب ها تقریباً در تمام مواد غذایی، به ویژه غذاهایی که در دمای اتاق باقی می مانند، رشد می کنند. نگهداری سریع در یخچال ظرف دو ساعت پس از تهیه غذا معمولاً می تواند رشد بیشتر میکروب ها را کند یا متوقف کند

علاوه بر این، استفاده از تخته های برش جداگانه – یکی برای گوشت خام و دیگری برای محصولات – می تواند از آلودگی متقابل جلوگیری کند. حتماً میزهای خود را کاملاً تمیز نگه دارید، دست‌های خود را مرتب بشویید، و همه میوه‌ها و سبزیجات خام را قبل از خوردن بشویید.

اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید (توانایی شما در مبارزه با عفونت ها کاهش یافته است)، ممکن است لازم باشد با پختن گوشت ها تا زمانی که خوب پخته شود و پوست کندن یا جدا کردن همه سبزیجات و میوه ها، یک قدم جلوتر بروید. این احتیاط به ویژه در مورد زنان باردار، سالمندان و کودکان خردسال که در معرض خطر بیشتری از مسمومیت غذایی هستند اعمال می شود.

همچنین مصرف بهارنارنج، یکی از مهمترین راه‌هایی است که می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها کمک کند. بهارنارنج یک منبع غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این ویتامین موجود در بهارنارنج، به تقویت سلول‌های سفید خون و افزایش تولید آنتی‌بادی‌ها کمک می‌کند که بدن را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت کنند. همچنین، مصرف بهارنارنج به دلیل حاوی برخی مواد فیتوشیمیایی مانند فلاونوئیدها و پلی‌فنل‌ها، می‌تواند به کاهش التهابات و حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. به طور کلی، روش مصرف عرق بهار نارنج را بدانید زیرا که در رژیم غذایی می‌تواند به بهبود سلامتی عمومی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف کمک کند.

با خیال راحت سفر کنید

بیماری های عفونی را می توان به راحتی در حین سفر تشخیص داد، به ویژه در سفر به کشورهایی با منابع محدود.

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر خود بردارید:

مراقب آب باشید: اگر کیفیت آب در مقصدتان مشکوک است، برای نوشیدن و مسواک زدن از آب بطری استفاده کنید. همچنین باید از تکه های یخ که ممکن است آلوده باشند خودداری کنید.

از گوشت، مرغ یا ماهی خام یا نیم پز پرهیز کنید: مطمئن شوید که این غذاها را فقط در صورتی مصرف کنید که کاملا پخته شده باشند.

تهیه سبزیجات و میوه جات: وقتی میوه می خورید، آن هایی را انتخاب کنید که می توان پوست آن ها را جدا کرد و مراقب باشید که در هنگام پوست کندن پوست با بقیه میوه ها تماس پیدا نکند.

در نهایت، مطمئن شوید که در مورد تمام واکسیناسیون های توصیه شده یا توصیه شده برای افرادی که به مقصد شما سفر می کنند، به روز هستید. شما می توانید با مراجعه به سایت CDC’s Travelers’ Health به این موارد مراجعه کنید.

اگر دچار نقص ایمنی هستید، قبل از سفر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید زیرا برخی واکسن ها (مانند واکسن تب زرد) ممکن است برای شما بی خطر نباشند.

از بیماری های منتقله از طریق حیوانات خودداری کنید

عفونت‌هایی که می‌توانند از حیوانات به افراد سرایت کنند، به نام بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شایع‌تر از آن چیزی است که برخی تصور کنند. اگر حیوانات خانگی دارید، مطمئن شوید که آنها به طور منظم معاینه می شوند و واکسیناسیون آنها به روز است.

جعبه های زباله را مرتب تمیز کنید و کودکان کوچک را از مدفوع حیوانات دور نگه دارید. اگر باردار هستید یا دچار نقص ایمنی هستید، از شخص دیگری بخواهید که از جعبه زباله مراقبت کند – مدفوع گربه اغلب منبع توکسوپلاسموز و سیتومگالوویروس (CMV) است.

حیوانات وحشی نیز خطراتی از جمله هاری، آنفولانزای پرندگان و بیماری های ناشی از کک یا کنه مانند بیماری لایم دارند. برای جلوگیری بهتر از این موارد، با حذف مناطقی که جوندگان می توانند در آن مخفی شوند یا لانه بسازند، خانه خود را برای جوندگان غیردوستانه کنید.

برای جلوگیری از جذب حیات وحش از سطل های زباله ضد حیوانات استفاده کنید و به کودکان کوچک آموزش دهید که هرگز نباید به حیوانات وحشی نزدیک شد یا آنها را لمس کرد.

در بیمارستان ها مراقب باشید

ضد عفونی کردن
ضد عفونی کردن

عفونت های بیمارستانی که به عنوان عفونت های بیمارستانی شناخته می شوند، یکی از علل مهم بیماری و مرگ در ایالات متحده و در سراسر جهان هستند.

از آنجایی که بیمارستان‌ها افراد مبتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های متعدد را در خود جای داده‌اند، می‌توانند محل پرورش عفونت‌ها از جمله استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) باشند.

نکات ایمنی بیمارستان

برای کاهش خطر عفونت های بیمارستانی:

  • سایت‌های رتبه‌بندی بیمارستان‌ها (مانند بررسی بیمارستان Leapfrog) را بررسی کنید تا آن‌هایی را که دارای بهترین استانداردهای پاکیزگی و ایمنی هستند، بیابید.
  • ببینید آیا می توانید یک اتاق خصوصی بگیرید.24
  • دستمال مرطوب ضد عفونی کننده یا دستشوئی بیاورید (یا از بیمارستان بخواهید آنها را برای شما فراهم کند).
  • اگر در اتاق یا بخش نیمه خصوصی هستید، ماسک فیلتر کننده میکروب همراه داشته باشید
  • هرگز پابرهنه در بیمارستان نروید.

این اقدامات پیشگیرانه باید به مراکز سرپایی نیز گسترش یابد، به ویژه اگر ممکن است دچار سرکوب سیستم ایمنی شده باشید. این شامل مراکز تزریق شیمی درمانی (محل درمان سرطان) و مراکز دیالیز (مرکز درمانی برای کمک به حذف مواد زائد و مایعات از خون شما برای کمک به کلیه ها) می شود.

یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از عفونت، داشتن یک سبک زندگی است که شما را سالم نگه می‌دارد: رژیم غذایی سالم داشته باشید، ورزش معمولی داشته باشید و استرس را کاهش دهید. با وجود این، سیستم ایمنی بدن بهتر می تواند در برابر برخی از عفونت های خفیف منتشر شده در جامعه مقابله کند. حتی با رعایت بهداشت و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها عفونی و ویروسی می توانید بسیاری از بیمارهای دیگر خود را درمان کنید.

درمان طبیعی بیماری‌ها با رعایت بهداشت و مراقبت از ابتلا به بیماری‌های دیگر، اصلی‌ترین رویکرد در حفظ سلامتی و بهبود آن است. با تأکید بر پیشگیری، این رویکرد به عنوان یک راهکار جامع و موثر برای کاهش بار بیماری‌ها و افزایش کیفیت زندگی شناخته می‌شود. این شیوه شامل تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب به موقع و کافی، کنترل استرس و اضطراب، بهداشت شخصی موثر و استفاده از روش‌های طب سنتی می‌شود. عواملی نظیر استفاده از گیاهان دارویی، طبیعت‌گرایی، و استفاده از روش‌های سنتی می‌توانند در افزایش سیستم ایمنی بدن و ارتقاء بهبودی کمک کنند. همچنین، اجتناب از عوامل خطرناک مانند مصرف مواد مخدر، سیگار، و الکل، و همچنین تقویت ارتباط اجتماعی و حفظ بهداشت محیطی نیز از جمله اقدامات اساسی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های دیگر و حفظ سلامتی است. این رویکردها، باعث افزایش توانایی بدن در مقابله با عوامل بیماری‌زا می‌شوند و در نتیجه بهبود عمومی و بهبودی بیماری‌ها کمک می‌کنند. برای مثال با انجام این کار می توانید درمان طبیعی تنگی کانال نخاع را تجربه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا