متفرقه

چند ماه برای یادگیری زبان لازم است؟

رتبه بندی دشواری زبان FSI

مؤسسه خدمات خارجی (آژانس وزارت امور خارجه ایالات متحده برای آموزش دیپلمات های آمریکایی) زبان ها را بر اساس دشواری در نظر گرفتن شکاف زبانی و فرهنگی بین انگلیسی و زبان مقصد رتبه بندی می کند.

آنها از پنج دسته استفاده می کنند.

رده I (زبان های مشابه زبان انگلیسی) به 575-600 ساعت مطالعه (یا 23-24 هفته تمام وقت) نیاز دارد. اینها زبانهای رومی اروپایی (فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و غیره) و زبانهای آلمانی (دانمارکی، سوئدی، هلندی/آفریقایی نروژی – نه آلمانی) هستند.

رده دوم به 750 ساعت (30 هفته) نیاز دارد و فقط برای آلمانی است.

رده سوم (زبان های دارای تفاوت زبانی یا فرهنگی با انگلیسی) به 900 ساعت (36 هفته) نیاز دارد. در اینجا سه ​​زبان وجود دارد: اندونزیایی/مالزیایی و سواحیلی.

رده چهارم (زبان هایی با تفاوت زبانی یا فرهنگی قابل توجه با انگلیسی) به 1100 ساعت (44 هفته) نیاز دارند. این بزرگترین دسته است. این شامل برخی از زبان های هند و اروپایی مانند ایسلندی (که من با محبت به عنوان “آلمانی در سرعت” یاد می کنم)، زبان های اسلاوی (روسی، لهستانی، چک و غیره) یا یونانی است.

همچنین شامل زبان‌های فینو-اوریک (فنلاندی، استونیایی، مجارستانی)، بسیاری از زبان‌های آفریقایی و زبان‌های سامی (عبری، آمهری) است.

سپس انبوهی از زبان های آسیایی و آفریقایی وجود دارد.

رده V (زبان هایی که برای انگلیسی زبانان مادری بسیار دشوار هستند) که به 2200 ساعت (88 هفته) نیاز دارند. در اینجا پنج زبان وجود دارد: عربی، کانتونی، ماندارین، ژاپنی و کره ای.

برای ثبت، با گذاشتن انگشت خود به باد، کلاس ولزی را در رده دوم و باسکی را در رده چهارم می‌خواندم.

شاید متوجه شده باشید که مجموع ساعت ها برای محبوب ترین زبان های اروپایی کمتر از CEFR است.

این شاید به این دلیل است که FSI از مقیاس های میزگرد زبان بین سازمانی فقط برای مهارت های خواندن و صحبت کردن استفاده می کند.

زمان بیشتری برای مهارت‌های دیگر مانند خوب نوشتن نیاز است تا از توانایی‌های ترجمه یا ترجمه تخصصی چیزی نگوییم.

تخمین‌های زمانی جدول FSI برای دسته‌های مختلف قابل انتقاد است، برای مثال به دلیل عدم توجه کافی به نمونه شاید غیرنماینده یادگیرندگان معمولاً در دوره‌های آموزشی یا تغییرات در روش‌ها.

اغلب بحث هایی در مورد اینکه کدام زبان ها به کدام دسته تعلق دارند نیز وجود دارد.

با این حال، به طور کلی پذیرفته شده است که شما به دنبال یک یا دو هزار ساعت سرمایه گذاری برای رسیدن به سطح C1 در یک زبان خارجی هستید.

البته زمان و زبان تنها متغیر نیستند.

بیایید نگاهی گذرا به سه مورد مهم دیگر داشته باشیم.

آموزش زبان کودکان
آموزش زبان کودکان

روش ها می توانند در مدت زمان یادگیری زبان تفاوت ایجاد کنند

روش عمدتاً به صورت منفی اهمیت دارد. اگر از روش بدی استفاده می کنید، واقعاً می تواند سرعت شما را کاهش دهد. بنابراین، من زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد روش‌های موجود در این سایت می‌کنم – و در آینده کارهای بیشتری انجام خواهم داد.

شما باید روش های مختلفی را امتحان کنید تا از دست اول بفهمید چه چیزی برای شما مفید است.

با این حال، وقتی چیزی را پیدا کردید که به نظر می رسد کار می کند، فقط آن را زیاد خرد نکنید و تغییر ندهید.

تداوم در چیزی – هر چیزی – که مستلزم عملکرد خوب ورودی و خروجی است مهمتر از روش کامل یا حتی بهینه است.

اما نکته اینجاست: در حالی که روش‌های خوب مختلفی وجود دارد، هیچ روش جادویی وجود ندارد که به طور قابل توجهی سرعت کار را افزایش دهد.

اگر وجود داشت، می‌توانیم مطمئن باشیم که FSI از آن استفاده می‌کند….

البته فراموش نکنید که دانش آموزان FSI در گروه های بسیار کوچک (سه یا چهار) یا یک به یک آموزش داده می شوند.

هر روشی که باشد، باید مسئولیت یادگیری خود را بپذیرید. فقط به کلاس های گروهی بزرگ متکی نباشید یا از معلم انتظار داشته باشید که به نحوی زبان را برای شما یاد بگیرد.

امکان مطالعه فشرده یا گسترده؟

شما ممکن است روش‌ ها و معلمان عالی داشته باشید، اما یک مزیت در ریسک‌ های سرعت وجود دارد که دانشجویان FSI یک مزیت بزرگ دارند که ممکن است نتوانید آن را تکرار کنید.

برای آن ها، یادگیری زبان یک شغل تمام وقت است. آن ها می توانند روزهای خود را به مطالعه “فشرده” اختصاص دهند.

با این حال، در مورد آن فکر کنید. اگر فرصت مطالعه تمام وقت سبک FSI را دارید، می توانید تنها در یک سال و نیم در سخت ترین زبان ها در سطح بسیار بالایی قرار بگیرید.

اگر دانشجویی هستید که به دنبال رشته تحصیلی در کالج فکر می کنید، این یک جایزه کوتاه مدت فوق العاده است (البته اکثر رشته های زبان ساعت های زیادی را نمی گذرانند – شما باید شهریه خود را در طول ترم و در طول دوره تکمیل کنید. تعطیلات).

اگر فردی هستید که به فکر یک استراحت حرفه ای برای انجام یادگیری فشرده و تمام وقت زبان است، می تواند یک رویا باشد.

اگر شغل شما رو به پایان است و در فکر یادگیری زبان به عنوان یک پروژه بعد بازنشستگی هستید، ممکن است این تنها تمرکز جدیدی باشد که به آن نیاز دارید.

بقیه ما باید مجموع هفته های FSI را فراموش کنیم و به تعداد کل ساعت ها نگاه کنیم و آنها را “به طور گسترده” در یک دوره طولانی تر پخش کنیم.

رفتن به کلاس های آموزشی زبان

یادگیری زبان دوم یکی از مهارت‌های مهم در دنیای امروز است که می‌تواند به شما در ارتباط با افراد دیگر، دسترسی به منابع علمی و فرهنگی جهانی، و حتی به شغل‌های بین‌المللی کمک کند. انتخاب بهترین کلاس زبان می‌تواند این پروسه را تسهیل و شتاب بخشیده و زمانی که صرف می‌کنید را بهینه کند. بهترین کلاس زبان باید شامل معلمانی با تجربه و ماهر، منابع آموزشی کامل و متنوع، فرصت‌های تمرین عملی و تکراری، و فضایی فعال و پویا برای تعامل با هم‌آموزان باشد. همچنین، انتخاب یک کلاس با تمرکز بر مهارت‌های گویشی، شنیداری، خواندن و نوشتن، به شما کمک می‌کند تا تمامی ابعاد زبان را یاد بگیرید و مهارت‌های خود را تقویت کنید.

زمانی که به یادگیری زبان دوم می‌پردازید، می‌توانید با تمرین منظم و پیوسته در محیط‌های زبانی واقعی، همچون گفتگوهای با بومی‌زبانان، تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به زبان هدف، و خواندن کتب و مقالات، پیشرفت چشمگیری کسب کنید. همچنین، استفاده از فناوری‌های آموزشی مدرن، مانند برنامه‌های آموزش زبان آنلاین و نرم‌افزارهای تعاملی، می‌تواند به شما در یادگیری زبان دوم کمک شایانی کند. در نهایت، مهمترین نکته در زمان یادگیری زبان دوم، پیوستگی و پشتکار است. بنابراین، بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم همانا زمان حال است که شما می‌توانید به تمرین منظم و مداوم بپردازید و از منابع متنوعی استفاده کنید تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا