متفرقه

چگونه میتوان امنیت را در گوشی آیفون افزایش داد؟

استفاده از “Sign in with Apple”

هنگامی که شما یک حساب کاربری آنلاین ایجاد می کنید، برای یک شرکت آسان است که داده های شما را با یک آدرس ایمیل پیوند دهد. با Sign in with Apple، شما می توانید حساب خود را پشت یک آدرس ایمیل جعلی و تصادفی که به آدرس ایمیل واقعی شما ارسال می شود، پنهان کنید.

انجام این کار مزیت دیگری دارد که باعث می شود آدرس های ایمیل فاش شده در شکاف های داده، ارتباط با دیگر حساب های شما را دشوار کنند.

چه کاری باید انجام دهید؟ وقتی با گزینه ایجاد حساب کاربری با اپل آیدی خود مواجه شدید، آن را در نظر بگیرید. جدا از مزیت دریافت یک آدرس ایمیل تصادفی، با رفتن به مسیر :

Settings > [Your name] > Password & Security > Apps Using Apple ID سایر حساب های خود را بررسی کنید.

اگر هزینه اشتراک iCloud را پرداخت کنید، می توانید در صورت عدم پشتیبانی آیفون، یک آدرس ایمیل جعلی بسازید. شما می توانید این کار را با استفاده از بهترین اپلیشکن های آیفون انجام دهید.

به کار انداختن به روزرسانی های خودکار

هم سیستم عامل و هم برنامه هایی که دانلود می کنید، اغلب به روزرسانی های حاوی اصلاحات امنیتی و حریم خصوصی را دریافت می کنند.

چه باید کرد؟ برای به روز نگه داشتن خودکار برنامه ها، Settings App Store را باز کرده و App Updates را فعال کنید.

این سیستم عامل به صورت پیش فرض برای بروزرسانی خودکار تنظیم شده است، اما با باز کردن آن با استفاده از مسیر Settings > General > Software Update می توانید دو بار اقدام به بروزرسانی کنید.

از کار انداختن ردیابی آگهی

ردیابی تبلیغات روشی است که شرکت ها از آن برای ارائه تبلیغات شخصی سازی شده به شما استفاده می کنند، اما چنین کمپین های متناسبی براساس پروفایل های بازاریابی می توانند خارج از دسترس باشند.

شما می توانید جلوی برخی از این اشتراک گذاری داده ها را بگیرید.

چه کاری باید انجام دهید؟ ردیابی تبلیغات در میان برنامه ها باید به صورت پیش فرض غیرفعال باشد، اما خوب است که دو بار آن را بررسی و تایید کنید که در برخی مواقع سهوا آن را فعال نکرده اید

Settings > Privacy & Security > Tracking را باز کنید و مطمئن شوید که Allow apps to Request to Track غیرفعال است.

به پایین صفحه در Settings > Privacy & Security > Apple Advertising اسکرول کنید و گزینه Personalized Ads off را بزنید. این کار شما را از تبلیغات مبتنی بر علاقه در برنامه های اپل بی نیاز خواهد کرد.

همچنین، اگر می خواهید از بررسی گزارش های سقوط، مشکلات iCloud یا ضبط سیری توسط اپل جلوگیری کنید، به قسمت Settings > Privacy & Security > Analytics & Improvements بروید و گزینه Share iPhone Analytics را غیرفعال کنید.

مسدود کردن ردیابی نامه ها

برخی از ایمیل ها شامل فن آوری ردیابی هستند که می تواند به فرستنده بگوید آیا ایمیل خود را باز کرده اید و به آن ها حس مبهمی از موقعیت شما بدهد. معمولا تنها خبرنامه ها یا ایمیل های بازاریابی از چنین تکنیک هایی استفاده می کنند، اما در پس زمینه اتفاق می افتد، بنابراین شما هرگز در مورد آن چیزی نمی دانید. اگر از برنامه apple mail استفاده می کنید، می توانید برخی از این ردیابی ها را مسدود کنید.

چه کاری باید انجام دهید؟ مسیر Settings > Mail > Privacy Protection و قابلیت محافظت از ایمیل را فعال کنید. این تنظیمات به گونه ای است که فرستنده نمی تواند آدرس IP شما را ببیند یا بداند که آیا ایمیل را باز کرده اید یا خیر.

پیکربندی تنظیمات سیری

اگرچه اکثر مردم سیری را تنها یک دستیار صوتی می دانند، اما این سیستم همچنین ستون فقرات سیستم شخصی سازی اپلیکشن ها است که نحوه استفاده شما از گوشی را ردیابی می کند و براساس آنچه در مورد شما می داند، پیشنهاداتی ارائه می دهد.

چه کاری باید انجام دهید: Settings > Siri & Search اگر نمی خواهید محتوای یکی از این برنامه ها (مانند یک برنامه یادداشت)در جستجوی دستگاه شما ظاهر شود، روی برنامه ضربه بزنید و سپس Show App in Search را غیر فعال کنید.

اگر از سیری استفاده نمی کنید، می توانید با خاموش کردن دکمه کناری سیری و گزینه های Listen for Hey Siri، آن را به طور کامل غیر فعال کنید.

صفحه گوشی آیفون
صفحه گوشی آیفون

خاموش کردن پشتیبان iCloud برای برنامه هایی که به آن نیازی ندارند

وقتی صحبت از امنیت داده ها می شود، آیفون به طور کلی کار بزرگی انجام می دهد. پیام ها به صورت end-to-end رمزنگاری می شوند و بک آپ ها به صورت انتقالی و بر روی سرور رمزگذاری می شوند. با این حال، اپل هنوز کلید باز کردن هر چیزی که در iCloud ذخیره شده را در اختیار دارد، از جمله بک آپ ها. و این بدان معناست که مجریان قانون می توانند این شرکت را مجبور به باز کردن این بک آپ ها کنند.

چه باید کرد؟ شما می توانید بک آپ iCloud را به طور کامل غیر فعال کنید، اما این بدان معناست که وقتی یک گوشی را بازیابی می کنید (یک بک آپ جدید دریافت می کنید)، باید هر بار آن را به عنوان یک گوشی جدید تنظیم کنید، مگر اینکه گوشی خود را به کامپیوتر خود بازگردانید.

اگر کامپیوتر ندارید، یا به نظر می رسد که پشتیبانی از این روش برایتان دردسر زیادی داشته باشد، اپل گزینه هایی را در اختیارتان قرار می دهد تا تصمیم بگیرید که چه چیزهایی در iCloud ذخیره شده اند: به Settings > [Your name] > iCloud بروید و سپس روی Show All ضربه بزنید.

برخی از گزینه ها در اینجا به صورت end-to-end رمزنگاری شده هستند که مهم ترین آن ها، Messages است که به این معنی است که اپل کلیدی ندارد (و نمی تواند با درخواست های اجرای قانون برای باز کردن قفل آن ها موافقت کند).

با این حال، در مورد Messages، اگر iCloud Backup را فعال کرده باشید، اپل کلید پیام های ذخیره شده در پشتیبان را نگه می دارد.

نکات دیگر برای افزایش امنیت آیفون

برای افزایش امنیت آیفون خود، می‌توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید. این اقدامات شامل تنظیمات امنیتی داخلی آیفون، استفاده از ابزارهای خارجی برای حفاظت از داده‌های شما، و پیروی از روش‌های بهتری برای استفاده از دستگاه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. قفل کردن آیفون با رمزعبور قوی: استفاده از رمز عبور یا الگوی قوی برای قفل کردن آیفون، می‌تواند از دسترسی غیرمجاز به دستگاه جلوگیری کند.
  2. فعال‌سازی شناسایی اثر انگشت: اگر آیفون شما از تکنولوژی شناسایی اثر انگشت پشتیبانی می‌کند، فعال‌سازی آن به شما کمک می‌کند تا دستگاه را فقط با استفاده از اثر انگشت خود راه‌اندازی کنید.
  3. استفاده از Face ID یا Touch ID: در صورتی که آیفون شما از Face ID یا Touch ID پشتیبانی می‌کند، استفاده از این ویژگی‌ها به عنوان روش‌های اضافی برای تأیید هویت شما می‌تواند امنیت را افزایش دهد.
  4. به‌روزرسانی سیستم عامل: اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل آیفون شما به روز است. به‌روزرسانی‌های منتشر شده توسط اپل، معمولاً شامل پچ‌های امنیتی است که مسائل امنیتی جدید را حل می‌کنند.
  5. استفاده از اپلیکیشن‌های معتبر: فقط از اپلیکیشن‌های رسمی و معتبر از App Store دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن‌ها تحت نظر اپل قرار دارند و به طور معمول مورد بازبینی و تأیید قرار می‌گیرند.
  6. فعال‌سازی دو عاملی شدن: این ویژگی امنیتی به شما کمک می‌کند تا در هنگام ورود به حساب کاربری خود، علاوه بر رمز عبور، یک عامل دیگر همچون کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کنید.
  7. استفاده از VPN: برای افزایش امنیت هنگام اتصال به اینترنت از یک VPN استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را رمزگذاری کرده و از جاسوسی و دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری کنید.
  8. پشتیبانی داده‌ها: به‌صورت دوره‌ای پشتیبانی از داده‌های مهم خود (مانند عکس‌ها، ویدیوها و اسناد) را بر روی سرویس‌های ابری انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند در صورت از دست دادن یا سرقت دستگاه، اطلاعات خود را بازیابی کنید.

با اجرای این اقدامات، می‌توانید امنیت دستگاه خود را افزایش داده و از داده‌های شخصی و حساس خود در آیفون محافظت کنید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا