متفرقه

5 هنر خلق آثار که اصالت و زیبایی را به نمایش می گذارد

طراحی جواهرات:

هنرمند: Wiwat Kamolpornwijit که در تایلند بزرگ شد، از تماشای مادرش در حال استفاده از چرخ خیاطی و بازی با پارچه ها لذت می برد. کامولپورنویجیت می‌گوید حتی انگشتش زیر سوزن گیر کرده و یک بار به بیمارستان رفت، اما این مانع از برنامه‌ریزی برای استفاده از دستگاه نشد. سال‌ها بعد به یک دانشکده مهندسی در تایلند رفت. او سپس به ایالات متحده نقل مکان کرد تا در مقطع کارشناسی ارشد در موسسه فناوری نیوجرسی شرکت کند و به مدت شش سال به عنوان محقق محیط زیست در آزمایشگاه ملی اوک ریج در تنسی کار کرد. در حالی که در سال 2004 روی یک رویداد جمع آوری کمک مالی برای معبد خود کار می کرد، کامولپورنویجیت شروع به آزمایش با خاک رس پلیمری کرد که بلافاصله توجه او را جلب کرد. سه سال بعد تصمیم گرفت هنرش را تمام وقت دنبال کند.

The Craft: فرآیند خلاقانه Kamolpornwijit زمانی شروع می شود که او اشکال جالبی را می بیند. او فرم ها را در سر خود مجسم می کند تا به این فکر کند که چگونه می تواند آنها را به یک مجسمه پلیمری تبدیل کند. سپس هر قطعه از جواهرات سفالی پلیمری را با دست فرم می دهد و از رنگ های اصلی خاک رس استفاده می کند و از اعمال رنگ خارجی اجتناب می کند. Kamolpornwijit از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند، از جمله چوب‌زنی، حکاکی، لایه‌بافی و مواردی که نامی برای آن‌ها ندارد. Kamolpornwijit می گوید که عاشق اشکال، ساختارها و اتصالات منحصر به فرد است. او می‌گوید: «ترجمه آن‌ها به جواهرات پوشیدنی کاری است که من برای لذت انجام می‌دهم. “و همچنین برای امرار معاش.”

تلاش: در زمان اضافه، Kamolpornwijit قطعات کمتری ساخته است، اما زمان بیشتری را به ایجاد هر طرح اختصاص داده است. Kamolpornwijit می گوید که تمام ضایعات پلیمری خود را جمع آوری کرده و دوباره آنها را پردازش می کند و به آرامی پارچه بازیافتی را به کار خود اضافه می کند. من می‌خواهم قطعاتی را که خلق کرده‌ام دوست داشته باشم و امیدوارم برای مدت طولانی مورد توجه مجموعه‌داران قرار بگیرند.»

هنر فیبر

هنرمند: دو مدرک هنری هالی هلر در بافندگی و طراحی پارچه است. او MFA خود را از مدرسه صنعتگران آمریکایی در موسسه فناوری روچستر در سال 1986 دریافت کرد. یکی از اولین خاطرات هلر عبور از استودیوی بافندگی در دانشگاه دلاور و کشیده شدن به رنگ های اشباع شده نخ و دستگاه های چوبی اتاق است. پس از یادگیری اصول اولیه بافت، او شروع به آزمایش با مواد ترکیبی در “پود” کرد.

صنایع دستی: در دهه 1990، هلر شروع به آزمایش با سفت کردن پارچه های ابریشمی نازک و کولاژ کردن روی سطوح، حفظ شفافیت و استفاده از کاغذهای سبک وزن به صورت لایه لایه کرد و اغلب به عنوان تزیین دوخت می کرد. هلر می‌گوید: «از نظر من، هنگام ترکیب تکنیک‌های فیبر با مدیا ترکیبی، امکانات بی‌پایان بود. همانطور که کار او در طول سال ها توسعه یافت، او شروع به برش کلاژهای بزرگ و پیکربندی مجدد آنها به شکلی که او آن را “مش” یا فرم هایی با استفاده از تکنیک های دوخت، منگنه و لوازم جانبی می نامید، کرد. تعاملات رنگ و بافت و همپوشانی تصاویر به هیجان بصری پاسخ می دهد که من همیشه در کارم به دنبال آن هستم.

تلاش: هلر زمان خود را بین شهر نیویورک، جایی که یک استودیو در هارلم دارد، و در تاماریندو، کاستاریکا، جایی که بخشی از سال در آنجا زندگی و کار می کند، تقسیم می کند. او در هر دو مکان تدریس می کند و میزبان استراحتگاه های هنری کاستاریکا است. توصیه او به نوآوران جوان این است که سفر کنند، فرهنگ های دیگر را محترمانه بپذیرند و نگران آنچه دیگران می سازند نباشند. «کارهایی را که احساس می‌کنید مجبور به انجام آن‌ها هستید را دنبال کنید. و البته به چیزی که متوجه می‌شوید توجه کنید، زیرا این صدای منحصربه‌فرد شماست که شامل ارجاعات گذشته است.»

مجسمه طاووس چوبی
مجسمه طاووس چوبی

مجسمه های چوبی

هنرمند: کریستین بورچارد در هامبورگ آلمان به دنیا آمد و بزرگ شد و در حال حاضر در جنوب اورگان زندگی و کار می کند. بورچارد که بزرگ می‌شد، همیشه از کلیساها و موزه‌های قرون وسطی بازدید می‌کرد، زیرا خانواده‌اش از تاریخ هنر و به طور کلی هنر اروپایی لذت می‌بردند. در اواسط دهه 1970، بورچارد شاگرد سازنده مبلمان در آلمان شد و سپس مجسمه سازی و طراحی را در مدرسه موزه در بوستون و کالج هنر و طراحی امیلی کار در ونکوور، بریتیش کلمبیا تحصیل کرد. پس از افتتاح یک استودیو در اورگان جنوبی، تمرکز اولیه او بر روی مبلمان و دکوراسیون داخلی بود، اما سپس به چوب‌کاری و مجسمه‌سازی روی آورد.

The Craft: برای Burchard، دستان او مهمترین ابزار در زرادخانه او هستند. او می گوید: «من عاشق ساختن هستم، باید بسازم، این کار مرا زنده، متمرکز و مفید نگه می دارد. بورچارد در درجه اول با مادرون اقیانوس آرام، گونه ای از درختان همیشه سبز پهن برگ، زمانی که “سبز” است، به معنای مرطوب و درمان نشده کار می کند. بورچارد می گوید که در طول فرآیند خشک کردن از تغییراتی که به طور طبیعی با خشک شدن چوب رخ می دهد، بهره می برد. او با دقت چوب را به اشکال مختلف هدایت می کند. ندانستن دقیق اینکه جسم نهایی چه شکلی خواهد بود، جای زیادی برای شگفتی و کاوش باقی می گذارد. Burchard با ابزارهای مختلفی از جمله اره برقی و تراش کار می کند. هنگامی که قطعات خشک می شوند، پانل ها را سندبلاست و سفید می کند تا آنها را تمیز و نرم کند. سپس از آتش برای ایجاد الگوهای مختلف سوزاندن استفاده می کند. اینجا توضیحات کامل درباره این هنر زیبا داده شده است پس حتما ویدئو را تماشا کنید.

The Quest: Burchard می گوید از آنجایی که او بیشتر عمرش را با چوب کار کرده است، آنها “رابطه نزدیک” دارند و “با یکدیگر راحت هستند.” او مجذوب فرم و ساختار چوب است و امیدوار است داستان آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. بیشتر چوب‌هایی که بورچارد برای قطعاتش استفاده می‌کرد، زمانی برای دفن زباله یا هیزم بود. سعی می‌کنم اشیایی زیبا، غیرمعمول و شگفت‌انگیز خلق کنم که با بیننده گفتگو ایجاد کند، لمس و کاوش را دعوت کند و به دست و چشم لذت ببخشد.»

هنر پوشیدن

هنرمند: آندریا گیر هندی در محاصره مزارع با دو خواهرش در هورنبی، نیویورک بزرگ شد. همه اعضای خانواده او از همان ابتدا می دانستند که او یک هنرمند خواهد بود. او مدرک MFA در نقاشی را از مؤسسه فناوری روچستر و گواهی تدریس از کالج نازاره دریافت کرد. گیر از دیدگاه جسورانه هنرمندانی مانند فرانتس کلاین، رابرت مادرول و مارک روتکو الهام گرفته است.

The Craft: Geer رسانه‌های دیجیتال، نقاشی‌ها، چاپ‌ها و عکس‌ها را برای ساخت آثار هنری که روی پارچه چاپ می‌شوند ترکیب می‌کند. برای او، آزمایش بخش مهمی از فرآیند است و لایه‌بندی تکنیک‌ها گاهی اوقات بازیگوش و تصادفی است. او می‌گوید: «من زیبایی تکنیک‌های عملی را با ایده‌هایی که اجرای دیجیتالی آسان‌تر شده‌اند، متعادل می‌کنم. پس از ایجاد طرح ها، او لباس را در استودیوی خود در روچستر، نیویورک، در کنار تیم خود می سازد. گیر می گوید که طراحی یک تلاش مشترک است و او از همه افرادی که بخشی از این فرآیند هستند بسیار سپاسگزار است. یکی دیگر از هنر های خاص و زیبا هنر فرش است. از طراحی آن بگیر تا بافتن آن. اگرچه امروز اکثر فرش ها در دنیا با ماشین بافته می شوند اما هنوز کسانی هستند که فرش های ارزشمند را با دست می بافند. اینجا را بخوانید

The Quest: Geer معتقد است که فناوری های دائماً در حال تغییر، امکانات جدیدی را در مد و پوشیدنی ها ارائه می دهند. او از یادگیری تکنیک های مختلف مانند عکاسی و ساخت جواهرات و ترکیب آنها با رسانه های دیجیتال لذت می برد. «هرچه بیشتر در خارج از رسانه‌ام تجربه کنم، بهتر می‌توانم ایده‌هایم را بیان کنم و خلاق‌تر باشم. هیچ چیز واقعاً خارج از محدودیت نیست.»

هنر فرش بافی

هنر فرش بافی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین صنایع دستی در جهان است که به دلیل زیبایی، پیچیدگی و ارزش تاریخی و فرهنگی آن، همواره توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این هنر به تولید فرش‌هایی با الگوها و طرح‌های مختلف از طریق بافتن نخ‌های پشمی، ابریشمی و پنبه‌ای می‌پردازد که بافت آن‌ها در انواع و اقسام مختلفی از فرش‌های دستبافته مانند فرش‌های قالی و کیلیم نمایان می‌شود.

هنر فرش بافی نه تنها از لحاظ هنری و زیبایی ارزشمند است بلکه دارای ارزش اقتصادی و فرهنگی نیز می‌باشد. فرش‌های دستبافته دارای ارزش بازار بالا و قیمت‌های قابل توجهی هستند و به عنوان آثار هنری مورد توجه مجموعه‌های هنری و موزه‌های بین‌المللی نیز قرار می‌گیرند. این هنر همچنین نقش مهمی در حفظ و نشر فرهنگ و تاریخ مردم و مناطق مختلف جهان دارد و به عنوان یکی از نمادهای هویت فرهنگی و اجتماعی شناخته می‌شود. خرید فرش برای خانه علاوه بر دوچندان کردن زیبایی خانه باعث حفظ این هنر اصیل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا